BENVINGUDA

El 2n Congrés de Salut i Món Local serà una nova oportunitat per compartir experiències i reflexionar sobre el paper del municipalisme davant els grans reptes de salut i benestar de la ciutadania. Uns reptes que van molt més enllà de la necessària millora dels serveis d’atenció a les persones i on la proximitat que ofereix l’acció municipal és un factor clau. 

Al primer Congrés, vam poder debatre àmpliament sobre el concepte de “salut en totes les polítiques”. Es va posar de manifest que cal promoure una cultura de treball transversal i col·laboratiu, entre tots els sectors i àrees de les administracions locals, per incorporar la salut, l’equitat i la sostenibilitat en la presa de decisions i el disseny de les polítiques públiques. 

Des d’aquest enfocament ampli i global de la salut, i amb perspectiva comunitària, vam parlar d’envelliment, solitud no volguda, diversitat cultural, planificació urbana i de moltes altres qüestions.  

Aquesta segona edició ens permetrà endinsar-nos en altres àmbits, igualment rellevants, com la promoció de salut des de les escoles, la gestió de crisis per sequera, el control de plagues, la contractació pública…  

També reprendrem temes clau per al món local, com la governança en salut i la integració social i sanitària, per fer seguiment dels avanços que s’han produït des de la primera trobada. 

Així, al voltant de noves conferències, taules rodones i tallers, podrem prosseguir amb el treball conjunt iniciat ara fa un any i generar, des del municipalisme, noves propostes d’accions locals per als reptes globals.  

El món local té encara molt a dir i el 2n Congrés de Salut i Món Local tornarà a ser un altaveu per fer-se escoltar.  

ORGANITZADORS
ORGANITZADORS
ORGANITZADORS
previous arrow
next arrow

President

Josep Mayoralpresident del Consorci de Salut i Social de Catalunya​

Membres

Sara Aguilar, directora de Serveis de la Presidència de la Diputació de Barcelona​

Jesús Álvarez, diputat de Transició Ecològica de la Diputació de Tarragona​

Susanna Mérida, secretària general de la Federació de Municipis de Catalunya​

Sònia Oriola, tècnica de continguts de l’Àrea de Drets Socials i Salut de l’Associació Catalana de Municipis​

Maria Puig, vicepresidenta tercera de la Diputació de Girona i presidenta delegada de Dipsalut​

Òscar Martínez, diputat de Salut i Esports de la Diputació de Lleida

Segueix el Congrés a les xarxes amb l’etiqueta #SalutiMónLocal!